مهدویـّـت

آمادگی برای ظهور منجی

مهدویـّـت

آمادگی برای ظهور منجی

مهدویـّـت

از همه بازدیدکنندگان محترم تقاضا می شود،با ذکر صلواتی برای تعجیل در فرج آقا و مولایمان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مطالب را کپی کرده و نشر دهند.باشد که قدمی در جهت ظهور هر چه زودتر مولایمان برداریم و قلب حضرت از ما راضی و خشنود شود.
نویسنده:منتظر...

آخرین نظرات
پیوندها

برکات صدقه دادن...

دوشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۱۱ ب.ظ

پرداخت صدقه برای حضرت مهدی (عج)

از جمله وظایف منتظران حضرت مهدی (عج) ، صدقه دادن به نیت سلامتی و تندرستی وجود مبارک امام (ع) است. در این جا یک سوال مطرح است و آن این که وجود، سلامتی و بقای حضرت با عنایت خداوند متعال صورت می گیرد و وجود مبارکش که در سالیان طولانی از سوی پروردگار محافظت شده است ، چه نیازی به صدقه دارد؟

در پاسخ باید گفت صدقه برای حضرت مهدی (ع) به دو شکل متصور است:

-    صدقه از جانب امام (ع): یعنی انسان به نیابت از آن حضرت صدقه دهد تا برای ایشان ثواب و اجر حاصل گردد، همان طور که می توان به نیابت آن حضرت حج انجام داد. در این موارد اشکالی وجود ندارد زیرا سخن از درخواست سلامتی برای حضرت مطرح نیست.

منبع:

 شیخ عباس قمی، بیت الاحزان

امام صادق علیه السلام: إنَّ صَدَقَةَ اللَّیْلِ تُطْفِى ءُ غَضَبَ الرَّبِّ وَ تَمْحُو الذَّنْبَ الْعَظیمَ وَ تُهَوِّنُ الْحِسابَ وَ صَدَقَةُ النَّهارِ تُثْمِرُ الْمالَ وَ تَزیدُ فِى الْعُمْرِ؛ 

صدقه در شب، خشم پروردگار را فرو مى نشاند و گناه بزرگ را پاک مى کند و حساب (قیامت) را آسان مى گرداند و صدقه در روز، ثروت مى آورد و عمر را زیاد مى کند.


  • منتظر ...

نظرات  (۱)

سلام وب زیبایی داری
در پناه خدا و زیر سایه لطف حضرت حجت(عج)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی